Friday, December 26, 2014

Good bye 2014

Hi everyone. Ada lagi ke orang baca blog aku ni kan? hehehe. Takpe la dah lama tak menulis saje singgah kejap.

Well 2014 so far really been a good year for me. I graduated my master's degree. But took quite long time to get permanent job. Tapi before dapat permanent job tu aku join SL1M – UMW:GEP (UMW Graduate Enhancement Programme) which I think very good for me as an exposure to the working world. Aku tak pernah cerita kot pasal SL1M ni dalam blog.

Aku balik dari UK hujung bulan satu, then join SL1M dalam bulan April macam tu la. Training tu akan ada training untuk soft skills kat UMW Shah Alam selama 5 weeks. Then you will be assigned to your respective UMW subsidary. Aku dapat kat UMW Oil & Gas under QHSE Department. Best! Dan aku dapat peluang first time pergi offshore masa kat sini. Dari dulu teringin nak pergi offshore kan. Aku kat sana sampai hujung bulan 10. Sebulan kat UMW Shah Alam, then 6 bulan kat UMW Oil & Gas specifically UMW Workover. Banyak gak la berjalan takde la dok office semata. Pergi yard kat Kemaman, pergi Miri dan offshore.

Sampai bulan 10 tu, UMW takde pun nk offer aku permanent job, tapi Alhamdulillah aku dah dapat offer kerja lain before training tu habis. Kira macam lagi sebulan nak habis, aku dah dapat kerja. Syukur sangat. Tempat kerja baru ni Oil & Gas company jugak. Still in the same department HSE.

So far, dah 3 bulan kat sini, ok la. Banyak belajar benda-benda baru. Orang2 sekeliling pn ok.

So I hope 2015 nanti will bring more happiness to me. Ada benda besar yang dah di plan. InsyaAllah moga2 dipermudahkan. Agak2 korang mesti tau apa dia kan. Haha :'>

Ok ni gambar summary aku kat UMW. hee




Masa training kt UMW Corp.

With Maisarah and Wani

Ekin and Syaza

At Gait 3 at Tukau C Miri

Photoshoot sket kat heli deck. haha

Ni dengan sso, materialsman and one of the crew. Abg baju biru tu baik sangat banyak dia ajar

Ni masa first time nak g

Ni la mechanic, bahrin. dia pun baik
Ni geng kat umwog Corp. Siap belanja makan masa aku nk habis haritu. Terharu. Semua baik sangat




Masa handle training kat KSB
Ini pulak masa traning kat Miri. Tengah tu boss aku, sporting.
Yang tudung pink tu member aku Yan, dak utm gak dulu.




training lagi

Sheril, DJ, yan and me.

Ok tu jela overall. Such a nice and wonderful memories with them.

Now lets create another wonderful memories for next year :)